pátek 9. listopadu 2018

BALI, NUSA PENIDA


Ahoj, přeji Vám příjemně strávenou neděli.
Začátek našeho třetího týdne nebyl úplně ideální a pestrý. Bohužel mě složila nějaká viróza, tak jsem se kurýrovala. Taky jsem navštívila soukromou lékařku. Doktorka mě prohlédla a dala mi nějaké léky a účtovala si cca 1000 Kč. Naštěstí jsem se léčila v příjemném prostředí. Prvním z nich byl hotel Sanur Indah, kde to bylo, jako v oáze.
Poté jsem se doléčila v krásné vile Tangtu Beach Inn s parádní zahradou a bazénem.



Měli jsme i krásný výhled na rýžové pole.

Sice začátek týdne nebyl podle našich představ, ale dokonale jsme si to vynahradili v druhé polovině týdne.
Naše cesta vedla na ostrov zvaný Nusa Penida, který se nachází cca 2 hodiny cesty trajektem ( rychlejší lodí mnohem méně ).
Dočetli jsme se, že loď společnosti Roro Ferry odjíždí na ostrov v 10 hodin ráno. Přijeli jsme na přístav Padangbai a opět se na nás vyvalily desítky balijců se svými nabídky na odvoz lodí. My jsme ovšem věděli, že musíme přímo do budovy a tam si u pokladny koupit lístky za cca 45 Kč/ osoba. Tahle možnost je nejlevnější. Jinak by vás to taky mohlo vyjít klidně i na 400 Kč/ osoba. Skůtr jsme zaparkovali na přístavišti, protože jsme se dočetli, že by se neměli převážet, ale lidé si je normálně převáželi, takže jsme pro příště o něco chytřejší. Když loď nepřijede na 10, jak měla tak nepanikařte. Může se taky stát, že nakonec pojede až o pul 4 odpoledne, jako nám. Myslela jsem, že už mě klepne.

Když jsme se konečně dostali na ostrov, tak byl už večer. Byli jsme rádi, že jsme našli slušné ubytování, což nám taky dalo zabrat. Na tomto ostrově je ubytování o něco dražší, než na Bali a není zde takový výběr. Celkově nebyly na ostrově ani supermarkety, jen malé obchůdky místních. Výběr restaurací byl super a moc jsme si pochutnali v restauraci Warung J Pudak top 1. Tripadvisor, de byl skvělý majitel.

Jelikož jsme si skůtr nebrali, tak jsme si půjčili, tam kde jsme se ubytovali za 100 Kč/ den, což je dražší než na Bali.

Tak se vrhneme a ty přenádherné místa, která jsme navštívili.


Prvním z nich byla Crystal beach, což byla pěkná pláž, ale nic, co by mě dostalo do kolen. Pokud by jste nestíhali, tak si myslím, že by se až tolik nestalo, kdyby jste tohle vynechali. Můžete si tam taky zaplatit výlet na lodi po okolí.









Další zastávka Broken beach byla o poznání lepší. Je to nádherný komplex i s restauracemi, který určitě doporučuji projít celý. Za parkovné jsme platili cca 4 Kč a vstup 15 Kč








Tenhle ostrov mě utvrdil v tom, že největší umělec je sama příroda. Vždycky nemůžu uvěřit tomu, co dokáže vytvořit za krásy.



Tady máme soukromý, přírodní bazének. Samozřejmě to na koupání není maximálně na vlastní nebezpečí, protože by vás mohla strhnout velká vlna.





Ovšem třetí místo v nás zanechalo nejvíc. Ne jen proto, jak bylo nádherné, ale i pro ten zážitek, který se vám budu snažit, co nejlíp popsat. Vždycky mě ale mrzí, že to nikdy nejde tak skvěle zachytit ani na video, ani fotku a ani slovy. 
Opět jsme platili na místě cca 2 Kč parkovné a za vstupné 15 Kč/osoba.




Další skvost přírody.




Dole můžete vidět malou pláž, na kterou se dá sejít po téhle skále. Na fotkách nejde bohužel vidět, jak strmé a náročné to bylo. První polovina ( viz třetí foto po kroužek ) ještě zdááánlivě připomínala schody. V druhé polovině to už bylo opravdu hodně strmé a občas jste spíše už po skále, ve které byli díry na chodila šplhali. Dalo mi to opravdu zabrat a občas jsem měla dost strach. Taky jsem si já šikovná vzala přezůvky, které mi celou dobu klouzaly. Z cesty zpět nahoru jsem se hrozila, ale musím říct, že to pro mě tak náročné nebylo, jako dolů. Ovšem náročné na fyzičku to celé bylo dost. Důkazem toho je, že jsem ještě druhý den poté nemohla sejít schody.










Na nějakou velkou koupačku to však není. Vlny jsou zde už opravdu hodně obrovské, silné a nebezpečné. Nikdy jsem tak velké vlny u pláže neviděla.

Tenhle ostrov je opravdu rájem nádherných přírodních úkazů.

Měli jsme v plánu ještě jednu hezkou pláž se skalami Atuh beach, ale bohužel už jsme ji nestíhali. Pokud budete mít více času, tak se na ni jeďte podívat.

Ostrov byl podle mého mnohem méně vyspělejší, než Bali. Cesty jsou zde troufám si říct úplně katastrofální. Ano v centru jsou řekněme normální cesty, ale dál je to bída. Opravdu to bylo trápení na těch děravých cestách jezdit. Zlaté polní cesty u nás v ČR.

Takové malé mínus, ale jinak v nás tenhle ostrov zanechal nádherné vzpomínky, na které nikdy nezapomeneme. 

Třetí den jsme se vraceli zpět na Bali za stejnou cenu a se stejnou lodí. Naštěstí tentokrát jela jen o půl hodiny později, než měla. 


Příště se můžete těšit na článek hlavně o jídle a nejvyspělejší oblasti Bali a to Canggu.

Nezapomeňte nás sledovat na instagramu ( můj ), ( přítelův ).

Děkuji za shlédnutí.

Mějte se krásně :).










0 komentářů:

Okomentovat