neděle 25. února 2018

DRESDEN

Ahoj přeji Vám příjemnou ačkoliv velmi mrazivou neděli. Fůůů, jak já se těším na jaro! Naštěstí už to nebude trvat tak dlouho a bude tady.
Prohrabávala jsem se ve fotkách a narazila na Drážďany, kde jsme byli asi před dvěma týdny. Řekla jsem si, že bych o tom mohla napsat malý článek.

Drážďany jsou kousek od hranic, takže je jednoduché si tam kdykoliv zajet. Většina lidí tam jezdí za nákupy kvalitnějších potravin, nebo levného šatstva.
Není to však jen město, kde se dá dobře nakoupit, ale i město krásné architektury. Trochu mi to připomínalo Prahu. My tam trochu mrzli, ale umím si představit ty relaxační procházky v jarních dnech.

Dokonce tam byly stále vánoční trhy na náměstí Altmark. Nakonec jsou to právě i trhy, kvůli kterým do Drážďan jezdíme. Takže jsem měla letos možnost i když nevědomky navštívit i trhy v Německu.






Určitě doporučuji navštívit Zwinger, což je barokní komplex. Sice celkový dojem trochu ruší rekonstrukce, ale i tak stojí za návštěvu. Hlavně v létě ta zahrada musí vypadat krásně. Na svém si uvnitř pak přijdou milovníci porcelánu, nebo malířů.






Dalším krásným dílem je pak Semperova opera kousek od Zwingeru.





Samozřejmě musí být zdokumentován outfit, ve kterém dominuje trendy červená. Trochu si připadám, jako červená karkulka. Kabát je pak přepásán opaskem, což je taky trendy záležitost.


Velmi známou dominantou města je pak Frauenkirche, který byl za války v troskách, ale znovu ho zrekonstruovali.



Dalšími krásnými místy jsou Katedrála Největší Trojice, Brühlova terasa, nebo Augustův most.
Taková večerní procházka v teplých dnech u řeky kolem památek je moc hezká představa.









Omlouvám se za nekvalitní fotky, ale jsou jen z mobilu jelikož nám klekly baterky ve foťáku.


Nejeli jsme se podívat jen na architekturu, ale i nakoupit. Navštívili jsme nákupní centrum galerie. Je tam mnoho obchodů, co známe. Šla jsem se podívat do dm drogerie na jejich značku baleu, kterou mám moc ráda, protože jsou produkty v německé verzi kvalitnější než u nás. Samozřejmě jsme navštívili i populární Primark, ale s velkým zklamáním musím říct, že to na anglický Primark nemá ani náhodou. Taky doporučuji navštívit Tk Maxx, kde jsou ve slevě značkové věci a kvalitní věci do bytu za skvělé ceny. Nachází se kousek od nákupního centra. Opět mám, ale radši anglickou verzi.
Trošku mi popravdě začíná chybět anglická nabídka v obchodech.

Samozřejmě jsme si nakoupili potraviny v naší oblíbené Aldi. Nebudem si mazat med kolem pusy. Všichni víme, že jsou potraviny v Německu kvalitnější a bohužel velmi často i za lepší ceny, což je smutné. Někde jsem slyšela, že se kvalita potravin přizpůsobuje chuti národa. Takže je to vlastně naše chyba, že máme tak špatné chutě. To jen tak bokem.

Dálnice jsou zadarmo v Německu a rychlost je neomezená, což si samozřejmě musel přítel hned vyzkoušet, ale rozhodně nikoho nenabádám k rychlé jízdě! Všude jsme platili parkovné a na hodně místech se nedalo platit kartou, což nás překvapilo. Taky se všude platilo za wc, tak jen aby jste nezapomněli na drobné.



To byl náš jednodenní výlet v Drážďanech. Doufám, že se vám článek líbil a nezapomeňte podpořit odběrem.

Budu se těšit příště.

Sledovat mě můžete i na instagramu 


Mějte se krásně :).

1 komentář: